Det asociala företaget…

 

… kopplar samman personer baserat på organisation.

… fortsätter arbeta med propaganda för att nå marknaden.

… gömmer sina experter för kunder och partners.

 

Det här är rätt stor skillnad från det sociala företaget som istället fokuserar på personer som skapar värde, bygger sitt varumärke med värderingar och skapar innovation tillsammans med andra.

 

Det sociala företaget handlar inte transparens.

Det sociala företaget handlar inte om kommunikation.

Det sociala företaget bygger inte på Twitter, Facebook och LinkedIn.

 

Det sociala företaget…

… kopplar samman människor och kompetens. Den ansluter individer – oavsett om det är kunder, partners eller anställda – till nätverk för att skapa nya källor till innovation, främjar kreativitet och skapa större räckvidd och exponering av nya affärsmöjligheter.

… är alltid är lärande och tar bort gränserna mellan experter inom företaget och experter på marknaden. Det gör de för att spegla sitt varumärke och sina värderingar.

… utnyttjar sociala nätverk för att snabba upp verksamheten och få bättre insikt för att ta snabbare och bättre beslut. Det ger information till kunder och partners på nya och snabbare sätt.

 

Bild: freedigitalphotos.net id=10079790
Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *